پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261659
حضور مردم شهرستان فارسان در تشيع پيکر شهيد گمنام ماندگار شد
تاریخ انتشار : 1401/10/09 15:30:14
نمایش : 479
امام‌جمعه فارسان به تشييع و تدفين پيکر مطهر شهيد گمنام اشاره داشت و گفت:حرکت ماندگار شد آن عکسي که همان روز دست‌به‌دست گشت و کل کشور ديدند تحسين کردند اشک ريختند روزنامه‌ها تيتر زدند و چاپ کردند اين قدرت ماست اين واقعيت مردم ماست اين هويت مردم ماست و احسنت به اين مردم بصير.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم و محترمه را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين اهل حرص و طمع در دنيا نيستند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۷۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: طمع باعث بندگى هميشگى است. توجه داريد که لازمه طمع، تسليم شدن در برابر آن چيزى است که انسان به آن طمع دارد. براي يکي مال، ثروت، شهوت، جاه، مقام است. طمع به هر چيز داشته باشد.
 
وي افزود: انسان را در برابر آن چيز باعث فروتنى و کرنش در مقابل آن مي‌شود، مثل برده، لذا حضرت کلمه رق به معناي بندگي را براي حرص استعاره آوردند. از طرف ديگر شخص طمع‌کار تا وقتي‌که به کسى چشم طمع دارد، دائماً تسليم اوست يعني برده دائمي است. پس طمع دوام تسليم هم مي‌آورد. عبارت کوتاه اما پرمعناست.
 
وي اظهار داشت: طمع بردگي هميشگي است. براي افراد طمع‌کار يا بخيل در تاريخ نقل‌هاي فراواني هست. ضرب‌المثلي در کتب گفته مي‌شود که فلاني از اشعب طماع‌تر است. مي‌نويسد؛ اشعب سبدبافي را ديد که سبد مى‏بافد، گفت: بزرگ‌تر و گشادتر بباف. سبدباف گفت: تو به اين سبد چکار داري؟ گفت: شايد کسى که آن را مى‏خرد، بخواهد در آن چيزى به من هديه بدهد. خداي تعالي تقواي ما را افزون بگرداند.
 
امام‌جمعه فارسان به حضور مردم در تشييع و تدفين پيکر مطهر شهيد گمنام در شهر پردنجان اشاره داشت و گفت: بر اين حقير لازم است که از حضور بي‌مانند و غيرقابل‌توصيف مردم ولايتمدار شهرستان فارسان و مردم شريف شهر پردنجان در مراسم استقبال، تشييع و تدفين پيکر مطهر اين شهيد گمنام و عالي‌قدر تقدير و تشکر کنم که مسلماً اجر و پاداش آن در نزد خداوند متعال و خود شهدا محفوظ خواهد ماند که همين‌جا از همه‌کساني که زحمت کشيدند سپاه ناحيه شهرستان شهردار و شوراي اسلامي شهر پردنجان خانواده‌هاي معظم شهدا فرماندار محترم ادارات شهرستان و دست همه شما را مي‌بوسم ...
 
وي اظهار داشت: اين حرکت ماندگار شد اون عکسي که همان روز دست‌به‌دست گشت و کل کشور ديدند تحسين کردند اشک ريختند روزنامه‌ها تيتر زدند و چاپ کردند اين قدرت ماست اين واقعيت مردم ماست اين هويت مردم ماست و احسنت به اين مردم بصير. به‌هرحال (مردم) شهداي مدافع حرم و شهداي امنيت که امروز براي حفظ کيان کشور و حفظ ارزش‌هاي ديني و ولايت قيام دارند، پرورش‌يافته همين مکتب‌اند.
وي بيان داشت: مادراني که فرزندان خود را آماده دفاع کردند و هم رزمندگاني که جان خود را درراه برقراري آرمان‌هاي الهي تسليم کردند و بعد هم دوست داشتند مثل مادرشان گمنام باشند معلمشان فاطمه است.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور افزود: يک‌راه مطالبه گري از مسئولين براي اجراي قوانين عفاف و حجاب حضور در همين تشييع شهداست مقايسه دوره حضرت زهرا (س) با امروز جامعه خيلي روشني‌بخش است. روش دشمن دقيقاً يکي است. با عمليات نرم و جنگ شناختي روحيه مردم را از بين بردند تا بتوانند علي را خانه‌نشين، همسرش را مضروب و شهيد و اسلام را منحرف کنند و دراين‌بين از سکوت خواص بي‌خاصيت و بي‌تفاوت استفاده کردند جلسه تشکيل دادند و روايت‌هاي غلط و دروغ درست کردند و مسير را در تاريخ منحرف کردند.
 
وي اظهار داشت: امروز هم شما مي‌بينيد با دروغ و جنگ تبليغاتي روحيه‌ها را تضعيف مي‌کنند، جاي شهيد و جلاد را عوض مي‌کنند، با فشار و تهديد افراد را وادار به سکوت مي‌کنند، خاندان منحوس پهلوي را تطهير مي‌کنند، آمريکا و غرب را ناجي کشور معرفي مي‌کنند، احکام الهي را تضعيف و تمسخر مي‌کنند تا به اهداف خودشان برسند. حالا وظيفه چيست؟ همان‌که صديقه طاهره آموخت و امروز ما در جهاد تبيين به آن نياز داريم و از کلمات امامان ياد مي‌گيريم که افسران جنگ نرم ما بايد در اين گام دوم به‌طور جد وارد شوند.

 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html